سئو درونی (On Page)
سئو داخلی یا همان بهینه سازی درونی سایت، مشکلات و سختی های خودش را دارد. اینکه از کجا شروع نماییم و به کجا برسیم. سئو تو صفحه به کنترل سر راست کدها و یا درونمایه تارنما شما اعم از متن، تصویر، پیوند و … مرتبط می شود. به طور کلی هر چیزی که در سایت خود بارگذاری می کنید مربوط به seo on page می شود. این طریق پایه و اصول تمام تلاشهای بهینهسازی است. زیرا جایی است که شما بیشترین کنترل را روی آن دارید. هر نوع تغییری را که شما در محتویات سایت خویش ایجاد می نمایید در نتایج جستجو تاثیر گذار خواهد بود فلذا خیلی مهم است که روش seo on page به درستی پیش از روش seo off page سپریدن شود.
جدا از اینکه سئو درونی مناسب، موجب تفسیر بهتر موتورهای جستجو از سایت شما می شود، به کاربران نیز کمک می کند لغایت محتوای یک صفحه را بهتر درک کنند. در اصل، سئو درونی خوب به موتورهای جستجو کمک می کند لغایت آنچه که کاربران در صفحات شما می بینند را فهم کنند و ارزش محتوا را از دید آنها نیز بسنجند. پس موتورهای جستجو می توانند به این واسطه بهترین و پسندیده ترین صفحات را با توجه به جستجوی کاربران به آنها ارائه دهند.
سئو بیرونی (Off Page)
سئو بیگانه یا سئو بیرونی به مجموعه عواملی از آنگونه بک لینک ها گفته می شود که مایه درمان سئو و افزایش اعتبار سایت می شود. کار و جنبش در شبکه های اجتماعی و گرفتن لینک از بلاگ ها و سایت های معتبر از آنگونه فعالیت های سئو خارجی محسوب می شود. بر خلاف روش seo on page که توسعه وب سایت با مهار سر راست فوقانی انجام می شد، طریق بهینه سازی بیرون صفحه شامل تمام ارتقاهایی است که در بیرون از وب سایت شما انجام می شود. این شامل تمام چیزهایی است که می تواند در بدست آوردن رتبهبندی بالای سایت شما کمک کند. seo off page در درجه اول در بدست آوردن پیوند دهندگان (پیوندهایی که از سایتهای سایر به سایت شما اشاره می کنند) متمرکز می شود سپس با استفاده از روشهایی که در خارج از وب سایت انجام می شود به بهینهسازی موتور جستجو می پردازد.
سئو کلاه سفید (White Hat)
سئو کلاه سفید به روش های اصولی بالا آوردن وب سایت در موتورهای جستجو گفته می شود که طبق دستورالعمل ها و موازین موتورهای جستجو شغل بهینه سازی سایت انجام می گردد و معمولا نتیجه دریافت از این طریق ها در بلند مدت خواهد بود ولی نتایج آن همیشگی خواهد بود و ریسک ندارد و مبتلا مجازات های موتورهای جستجو قرار نخواهد گرفت. در اصطلاحات فنی این حوزه، سئو کلاه سفید به گردآور تکنیکها، روشها و راهبرد های که از قوانین و راهنماییهای موتورهای جستجو پیروی می کنند، اشاره دارد. که این به معنی فریب یا دستکاری موتورهای جستجو و یا کاربران به هیچ وجه نیست. این همچنین به سئو اخلاقی نیز یاد می شود زیرا علت آن این است که یا اجرای بلند مدت داشته و یا از دستورالعملها و سیاستهای درست جهت توسط آوردن رتبههای بالا در نتایج موتورهای جستجو استفاده می کند.
سئو کلاه خاکستری (Gray Hat)
تکنیک های کلاه خاکستری روش هایی هستند که در حد کلاه سیاه حرکت می کنند ولی قابل تشخیص بدست گوگل نخواهند بود. تکنیک هایی که سرعت رشد شما را به شدت افزایش می دهند ولی موجب نمی شوند که وارد ناحیه خطر جریمه توسط گوگل شوید. سئو کلاه خاکستری دربرگیرنده شیوه هایی است که هنوز نگفته اند صددرصد سپریدن ندهید، ولی هنوز هم در دسته سئو کلاه سفید قرار نمی گیرند.
سئو کلاه سیاه (Black Hat)
به عبارتی سایر اصطلاح سئو کلاه سیاه اشاره به مجموعهای از دستورات دارد که به منظور فریب، بازی و دستکاری الگوریتمهای موتورهای جستجو با هدف بدست آوردن رتبهبندی بالا، بکار می رود. این مهم است که بدانید این روشها غیر اخلاقی بوده و بدست هیچ موتور جستجویی تایید نمی شود و بکارگیری این روشها خطر خارج شدن از فهرست پایگاه دیتا را برای دائم در بر دارد.
انواع سئو |
تکنیک کلاه سیاه امروزه برای هکرهای رایانه نیز استفاده می شود. سئو کلاه سیاه از دسته طریق های زود بازده در سئو است که نتیجه فوری به به اتفاق دارد ولی بدون خطر هم نیست. موتورهای جستجو با تکنیک های کلاه سیاهی به شدت برخورد کرده و جریمه های سختی را اعمال می کند. این گردآور انحاء برای کسانی مناسب است که تصمیم به حضور کوتاهی مدت در وب داشته و تصمیم دارند از شیوه های زود بازده کاربرد کنند لغایت سریع نتیجه بگیرند. در طریق های سئو کلاه سیاه در حالت کلی سایت خیلی سریع به صفحات اول نتایج گوگل می رسد اما هر لحظه امکان دارد که دچار پنالتی و جریمه گوگل شود. برطرف کردن مجازات و پنالتی ممکن است علاوه بر صرف هزینه های بسیار بسیار نیازمند وقت طولانی تری نیز باشد. به این دلیل استفاده آن به هیچ عنوان توصیه نمی شود.
دوره آنلاین آموزش همگانی ویروس کرونا توسط جمعیت هلال احمر تهیه شده و دانستنیهای ضروری و موارد مهم جهت پیشگیری از این بیماری ارائه شده است.
سامانه آموزش آنلاین سازمان نظام پزشکی با همکاری جمعیت هلال احمر و انجمن پزشکان عمومی ایران دوره آنلاین آموزش همگانی ویروس کرونا برگزار میکند. دورهی آموزشی آنلاین پیشگیری و دانستنیهای ضروری ویروس کرونا با هدف افزایش آگاهی مردم در خصوص بیماری در حال گسترش مرتبط با ویروس کرونا ncov-2019 برگزار میشود.
دکتر مهرداد فرخنیا، متخصص بیماریهای عفونی و تبدار، در این دوره آموزشی ۱۵ دقیقهای دانستنیهای ضروری ویروس کرونای جدید را توضیح میدهد. محتوای این دوره زیر نظر سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران و با همکاری جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و همچنین انجمن پزشکان عمومی ایران تهیه شده است.
در این دوره آموزشی که در این وبسایت ارائه میشود، نکات کاربردی و بسیار مهم جهت آموزش همگانی در خصوص پیشگیری از ابتلا به ویروس کرونای جدید آورده شده است. بدیهی است محتوای این دوره با یافتههای جدید به روز رسانی خواهد شد.
ویروس کرونا 65 میلیون نفر را خواهد کشت ؛ نتایج یک شبیهسازی علمی!
این دوره آموزشی از ده درس تشکیل شده که به قرار زیر است:
دوره آنلاین آموزش همگانی ویروس کرونا در سامانه آموزش آنلاین معاونت آموزشی سازمان نظام پزشکی بارگزاری شده است. این سامانه، زیرساختی است که از طریق آن دورههای آموزشی غیرحضوری سازمان نظام پزشکی در اختیار جامعه پزشکی قرار میگیرد. «اینجا محلی است برای تمام کسانی که میخواهند با دیدن بهترین آموزش ها، دانش خود را افزایش دهند.» در توضیح این دوره آموزشی در سامانه آمده است
منبع:
https://techrato.com/2020/02/05/free-online-course-for-corona-virus/
آذری جهرمی از ارسال فضانورد ایرانی سخن میگوید. ماجرا چقدر جدی است؟ در ادامه با بررسی بیشتر این خبر با تکراتو همراه باشید.
وزیر ICT، در مراسم گردهمایی فناوران فضایی، به مناسبت روی ملی فناوری فضایی، که شب گذشته در موزه ارتباطات برگزار شد، گفت که اولین گام برای ارسال فضانورد ایرانی به فضا برداشته شده است. وی همچنین اذعان داشت: «برنامه ساخت ۵ کپسول فضایی حمل انسان آغاز شد.»
وزیر ارتباطات ایران در این گردهمایی اولین گام جدی ایران برای ارسال انسان به فضا را به «مدار زمین» معطوف دانست. آقای جهرمی این موضوع را «اقدام بسیار بزرگی» و «جهش بزرگ در دانش فضایی کشور» توصیف کرد. چند روز پیش بود که رئیس سازما فضایی در گفتگو با خبرگزاری فرانسه از ارسال ماهواره ظفر خبر داده بود.
وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، با ذکر اینکه «آرزو و هدفگذاری مان این است که به حضور ایرانیان در ماورای جو و سایر مدارات آسمانی برسیم و طبیعتاً اولین فاز این هدفگذاری، قرار دادن انسان در مدار زمین است.»، بیان داشت:
بازاریابی شبکه ای که نوعی از بازایابی دهان به دهان است این روزها در کشور ما بازار داغی دارد. بین جوان های ایرانی صحبت ها در باره نتورک مارکتینگ و بازاریابی شبکه ای بسیار است. این ایام گفتگو هایی که در مورد ثروتمند شدن از راه نتورک مارکتینگ می شود بین دختر و پسرهای ایرانی بسیار است.
سودای ثروتمند شدن از طریق پایین مجموعه هایی که همیشه و در هر شرایطی برایشان پول سازی می کنند. در این نوشتار منظور دارم در مورد بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ و حقایقی که در این باره هستی دارد صحبت کنم.
بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ چیست؟
بازاریابی شبکه ای چیست؟
بازاریابی شبکه ای که به آن بازاریابی چند سطحی هم می گویند روشی است که از راه آن شرکت ها، محصولات و خدمات خود را بدون دردسر و تبلیغات به فروش می رسانند. به راستی در این روش بازاریابی، فروش محصولات به چهره مجانی و به واسطه مشتریان چهره می گیرد. هر فردی می تواند در ازای اخذ پورسانت از شرکت مورد نظر محصولاتشان را به فروش برساند.
در ایران هم دقیقا به این چهره است. افراد محصولاتی را از کمپانی مربوطه خریداری می کنند و آن را به اطرافیان و هر کسی که می شناسند به صورت عمده یا حتی تکی می فروشند. البته فرق این شیوه با دیگر شیوه های بازاریابی این است که برای فروش و درآمد اغلب می نا از افراد دیگر که به اصطلاح به آن ها پایین گردآور می گویند هم بهرهگیری کرد.
در این روش هر چقدر ذیل مجموعه های فعال تری داشته باشید و فروش های بیشتری را بتوانند برپایی کنند به سود شماست. درصدی تعیین شده از فروش محصولات توسط ذیل مجموعه های شما به حساب شما واریز می شود. ریشه-بن-بیخ بنیادین در بازاریابی شبکه این است که ذیل مجموعه های فعالی داشته باشید. در غیر اینصورت خودتان به انفرادی نمی توانید درآمد زیادی آنچنانی داشته باشید.
بازاریابی شبکه ای در ایران از کی پیش درآمد شد؟
بازاریابی شبکه ای در ایران
در ایران کمپانی هایی هدف داشتند به چهره قانونی نتورک مارکتینگ انجام دهند که روز به روز به شمار آن ها افزوده می شد. همین مایه شد دولت و انجمن تصمیم بگیرند چند نماینده را از ایران به آمریکا بفرستند لغایت صحت و قانونی بودن این پیشه را رسیدگی کنند.
نمایندگان ایرانی که به آمریکا اعزام شده بودند موفق شدند بررسی های لازم را اتمام دهند و آموزش های لازم را برای راه اندازی چنین کسب و کاری در ایران فرا گیرند. وانگهی آن ها کامیاب به دریافت مدرک بین المللی از دانشگاه های آمریکا شدند و با دست پر به ایران بازگشتند.
پس متعلق به نمایندگان طرحی را در مجلس و دولت مطرح نمودند که در کشور مورد تأیید پیمان گرفت و رسمأ در سال ۱۳۹۰ اعلام کردند که بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ هیچ مشکل و بازداری قانونی ندارد و هر شرکتی می تواند کار و جنبش اش را به چهره قانونی در ایران ابتدا کند.
همان هنگام بود که حدودا ۹۰ شرکت برای گرفتن پروانه درخواست کردند که دولت، وزارت صنعت و معدن و پلیس هشدار برای دوراندیشیدن بیشتر قوانین سنگینی برای اخذ مجوز اعلام کرد که فقط 13 کمپانی توانستند از پس قوانین اعلام شده بر بیایند و بقیه آن ها دست شان از گرفن مجوز کوتاهی ماند.
هم الان شرکت هایی نظیر بادران، پنبه ریز و بیز ام ال ام جزء سرشناس ترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران هستند و هر کسی که در ایران می خواهد پیشه نتورک مارکتینگ را آغاز کند از گرد از این شرکت ها اقدام می کند.
بازاریابی شبکه ای در ایران الی به حال رشد زیاد نکویی داشته و می تواند در آینده نیز پیشرفت های زیادی داشته باشد.
بازاریابی شبکه ای با شرکت های هرمی چه تفاوتی دارد؟
در کمپانی های هرمی مانند گلد کوئست هیچ کالایی برای خرید و فروش وجود نداشت و افراد به واسطه پایین گردآور هایی که می گرفتند پول گرفتن می کردند. که این دقیقا شغل بی هدفی بود و در نهایت به عنوان کاری غیر مجاز در کشور ما با افرادی که عضو این سیستم ها بودند رویارویی شد.
ولی در بازاریابی شبکه ای و نتورک مارکتینگی که اکنون در ایران دیده می شود نخست فروش محصول و بعد پایین گردآور گیری شرط است. این فقط دلیلی است که به بسیاری از شرکت هایی که در ایران به این چهره کار و جنبش می کنند پروانه کسب و کار داده اند. در واقع به گفته خیلی از کارشناسان تکاپو این کمپانی ها و محصولاتی که ارائه می کنند به چرخه اقتصاد کشورمان کمک بزرگواری کرده است.
پیشنهاد ویژه همیار وب : بازاریابی اینترنتی یا (Internet Marketing) چیست؟
حقایقی در ارتباط با بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای در ایران چگونه است؟
همانطور که ابتدای مقاله اشاره کردم کار و جنبش در سیستم های هرمی و به اصطلاح بازاریابی شبکه ای در ایران زیاد شده است. هر روزی هم که می گذرد به عضو شدگان در این سیستم ها افزوده می شود. احتمالاً نزدیکان شما نیز عضو این سیستم ها هستند. احتمالاً شما هم این جملات ترغیب کننده را شنیده باشید :
اگه می خوای به آرزوهات برسی
اگه می خوای ماهی 20 میلیون درآمد داشته باشی
اگه همنشین داری به استقلال مالی برسی و دستت تو جیب خویش باشه
اگه می خوای لاکچری زندگی کنی
بیا ذیل مجموعه من شو و درون سیستم عضو شو و کارت رو شروع کن.
خیلی راحته! فقط باید بیای تو سیستم و کارو آغاز کنی. لغایت کی می خوای واسه ملت کار کنی؟ فکر کردی با حقوق یگانه دو میلیون در ماه به جایی می رسی؟
حتما از این جملات شنیده اید! اگه شما نشنیدید، تا دلتون بخواد من شنیده ام. خیلی از دوستانم درون پیشه بازاریابی شبکه ای بودند و به جرات می گویم کمی اغلب روی من کار می کردند من هم ناغافل عضو سیستم می شدم و دلم را به این وعده های داخل خالی خوش می کردم.
از این حرفا بگذریم چه بسا تا حدودی چنین وعده هایی واقعی باشه! هر کسی در هر کاری کوشش و تلاش زیادی کند بی شک به هدفش می رسد. اما آیا به نظر شما با بازاریابی شبکه ای در ایران کسی به این جایگاه رسیده است؟
کسانی که الان بدست بازاریابی شبکه ای به درآمد 20 تا 30 میلیون تومان در ماه دریافتی اند بی شک سعی زیادی کرده اند و جزء اولین نفراتی بودند که پا در این پهنه گذاشته اند. به اصطلاح لیدرهایی که الان در کمپانی های نتورک مارکتینگ به جایی واصله اند به لطف پایین مجموعه ها و در راستین هرمی است که به احسان ساخته اند است.
در راستی هرچه که می گذرد به درآمد زائی این لیدرها افزوده می شود و این بهترین ابزاری است که ذیل گردآور های خود را بیشتر کنند. به شما وعده خرید یک شماره جنسیس کوپه را پس از 3 ماه شغل کردن بدهند تحریک نمی شوید؟
پیشنهاد می کنم نوشتار نیچ مارکتینگ یا بازاریابی جاویژه چیست؟ را حتما بخوانید.
جالب اینجاست که این کسان یعنی همان لیدرهای قدیمی پیشه دست به کارهایی می زنند که بتوانند خویشان خود را که اکثرا جوان ها هستند را تحریک کنند. مثلا ماشینی می خرند کاملا جوان پسند و لاکچری! این دقیقا همان سر کامیابی در جذب ذیل گردآور های بیشتر است.
اما کسانی که الان قصد دارند وارد سیستم شوند هم می توانند به درآمد های نجومی برسند؟ بی گمان سایر اینطور نیست! خیلی از دوستان و آشنایانم که اخیرا وارد سیستم شدند بعد از مدتی فهمیدند که به درد نمی خورد و متعلق به خارج شدند. به راستی اکنون جمع کردن ذیل گردآور های فعال در این سیستم ها کار بسیار سختی است!
چگونه در نتورک مارکتینگ کامیاب عمل کنیم؟
همان طور که گفتم بازاریابی شبکه ای به نوعی از بازاریابی دهان به دهان پیروی می کند. به خاطر اینکه در این شیوه برای فروش محصولات، خودتان باید فرآورده باره نظر را به فرد دیگری پیشنهاد کنید. در این حالت باید از محصول مورد نظر تعریف کنید حتی اگر برتری خاصی نداشته باشد.
باید طوری عمل کنید که حتی اگر فرآورده مورد عقیده حائز کیفیت مطلوبی فقدان آن را بتوانید به فرد باره نظر بفروشید. در بازاریابی حضوری باید حرفه ای باشید.
نکته بعدی و اصلی در نتورک مارکتینگ داشتن قدرت مذاکره است. باید اصول مذاکره را بدانید. همانطور که می دانید نتورک مارکتینگ یعنی شبکه سازی. باید توانایی ساخت شبکه با به کارگیری پایین مجموعه های خود را داشته باشید. باید بتوانید مردم را متقاعد کنید تا برای شما به چهره غیر مستقیم کار کنند. به راستی در پرزنت کردن مردم باید توانایی فوقانی داشته باشید.
مورد بعدی توانایی ساخت رهبر است. اگر می خواهید ذیل گردآور های فعال و نیرومند داشته باشید باید بتوانید هر یک از آن ها را به یک رهبری توانمند تبدیل کنید. خاصیت این کار این است که هر کدام از آن ها در ادامه، خویش به لیدری تبدیل می شوند و می توانند برای خویش تیم بسازند. و این دقیقا باعث افزایش چند تساوی پایین گردآور های شما می شود.
آیا شرکت های نتورک مارکتینگ در ایران مجوز دارند؟
چندین بار دیده ام که فعالیت این شرکت ها در ایران مجاز و بدون دشوار است. حتی یک بار در آگاهی ها هم مشاهده کرده ام که در باره بعضی از این کمپانی ها گفتگو شده و پروانه صادر شده آن ها از گردانیدن صنعت و معدن را اثر دیتا اند. اما ابهاماتی در مورد بعضی از این شرکت ها است. این فقط به خاطر کیفیت ذیل بعضی از محصولاتشان است.
بارها تماشا شده است که تکاپو برخی از این کمپانی ها را منع کردند و دوباره برای فعالیتشان پروانه جدید صادر شده است. ولی در کل کار و جنبش این شرکت ها در ایران مجاز است و مطمئن باشید در صورت مشاهده هر نوع تخلف با آن ها مقابله می شود. جالب است بدانید فعالیت این شرکت ها در ایران از لحاظ شرعی هم مانعی ندارد.
آیا از طریق نتورک مارکتینگ در ایران می شود پول دار شد؟
پول دار شدن با بازاریابی شبکه ای
همانطور که گفتم اگر در هر کاری تلاش کنید به نتیجه های باور نکردنی خواهید رسید. اما آیا اینکه با نتورک مارکتینگ در ایران می شود پول دار شد سوالی است که جوابش تا حدودی معلوم است. همانطور که تا اکنون متوجه شدید افرادی در این کار موفق خواهند شد که ذیل مجموعه های زیادی دارند و مهم تر از همه ذیل مجموعه های فعال که همش در حال فروش محصولات هستند.
شخصی می تواند به این جایگاه برسد که فردی زیرک و باهوش باشد و در ترغیب کردن افراد به عنوان پایین مجموعه توانایی به خصوصی داشته باشد. باید توانایی تیم سازی را داشته باشد. باید بتواند هر کدام از پایین شاخه های خویش را به احسان مدیریت کند. آیا شما واقعا می توانید چنین فردی باشید؟ تحقیقات پرتو دیتا است که تنها 1 درصد از کسان وارد شده در این سیستم ها موفق می شوند تا به درآمد های بالا برسند.
در پیرامون نتورک مارکتینگ ایران جملات انگیزشی زیادی گفته می شود. طوری که عقل از هوش بسیاری می پرد و مدام به رویایی که در ذهن خویش ساخته اند فکر می کنند. با گفتگو هایی که در محیط نتورک زده می شود دلیل کسان چندین برابر می شود و حاضر می شوند لغایت هر چه زودتر کارشان را آغاز کنند. اما هرگز تا انتهای راه نمی روند و پس از مدتی بی خیال آن می شوند.
پیشنهاد می کنم نوشتار بازاریابی درونگرا یا (Inbound Marketing) چیست؟ را حتما بخوانید
دروغ هایی در نتورک مارکتینگ
در بازاریابی شبکه ای یا نتورک مارکتینگ کذب هایی وجود دارد که باعث می شود شما هرگز در کارتان موفق نشود. به هیچ عنوان نباید این اکاذیب را ایمان کنید. بعضی وقت ها هم لیدرها برای جذب ذیل مجموعه این اکاذیب را برای تحریک بیشتر افراد به آن ها می گویند تا کار نتورک مارکتینگ را خیلی راحت و ناچیز دردسر جلوه دهند. در ادامه با هم چند تا از این اکاذیب را رسیدگی می کنیم.
موفقیت در بازاریابی شبکه ای آسان است
یکی از بزرگترین اکاذیب در نتورک مارکتینگ این است که به شما می گویند موفق شدن در نتورک مارکتینگ آسان است. تنها کافیه به رفقا و آشنایان تون پیشه تو سیستم را پیشنهاد دهید و آن ها هم با کمال میل پایین گردآور شما می شوند و به همین سادگی برای شما شغل می کنند.
در صورتی که اصلا این طور نیست! صحیح است که رفقا و آشنایان تون شدنی است گزینه های احسان برای زیرمجموعه دریافت باشند اما به هیچگونه تضمین شده نیست که آن ها در کارشان چیره دست باشند و شما هم بتوانید متعلق به ها سود نکوداشتن ببرید.
تجربه نشانه دیتا است افرادی که وارد سیستم می شوند باید دشوار کوش، پایبند به کارشان و از کل مهمتر نیرو مذاکره بالایی داشته باشند.
ممکن است دوستان و آشنایان تان برای سرگرمی و برای اینکه شما از دست شان ناراحت نشوید به شما جواب مثبت دهند و وارد سیستم شوند.
دروغ در بازاریابی شبکه ای
بازاریابی شبکه ای به عنوان شغل دوم
یکی دیگر از کذب های بزرگ در بازاریابی شبکه ای این است که می گویند نتورک مارکتینگ شغل دوم شماست. در اوقات فراغت تان هم می توانید شغل کنید. پیشه کردن در سیستم وقت کمی از شما می گیرد. و شما خیلی زود ثروت مند می شوید. در صورتی که اصلا اینطور نیست!
نتورک مارکتینگ هم صحیح مانند سایر کارها سختی های خودش را دارد و باید تلاش زیادی در آن کرد. اصلا هیچ کاری بدون کوشش نمی تواند شما را پول دار کند.
همین حرف ها مایه می شود کسان زیادی سریعا از سیستم بیرون شوند و کار نتورک را برای همش فراموش کنند. چون از ابتدا ذهن خویش را با این دروغ که نتورک مارکتینگ کار سختی نیست و در اوقات فراغت هم می تاب از طریق آن درآمدزایی داشت پر کرده اند. زمانی هم که می فهمند اینطور نیست و پیشه مشکل و توان فرسایی است ناامید می شوند و به سراغ کار دیگری می روند.
در بازاریابی شبکه ای فقط به اندیشه زیر مجموعه دریافت باشید
یکی دیگر از اشتباهاتی که افراد در نتورک مارکتینگ مرتکب می شوند این است که تنها و تنها روی پایین گردآور اخذ متمرکز می شوند. درست است که هرچه ذیل مجموعه های پرکار تری داشته باشید در بازاریابی شبکه ای کامیاب تر خواهید بود ولی قبل از اینکه به فکر پایین گردآور اخذ باشید باید خودتان را در کارتان حرفه ای اثر دهید.
به عنوان نمونه باید کسی که می خواهید زیر گردآور خود کنید را قانع کنید شما در کارتان چیره دست هستید. و این قضیه را با فروش های که در ماه های تازه داشته اید باید ثابت کنید. پس همش داشتن پایین مجموعه در موفقیت شما در نتورک مارکتینگ مهم نیست.
زیر گردآور در نتورک مارکتینگ
به همین علت هم احتمالاً به شما بگویند بیشتر روی پایین مجموعه دریافت شغل کنید و زیر مجموعه های تان شما را ثروتمند می کنند. در صورتی که قضیه به همین سادگی ها هم نیست. شما باید نیرو نگهداری از زیرمجموعه های خود را داشته باشید الی آن ها هم بتوانند با دلیل کارشان را پیوسته دهند.
بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای در ایران کدام است؟
بهترین شرکت بازاریابی شبکه ای
به طور کلی بهترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران و حتی در جهان را با فاکتورهایی نظیر میزان فروش محصولات، تنوع در ارائه محصولات، تعداد بازاریاب ها و خوشنودی مشتریان می سنجند. شمار کمپانی های بازاریابی شبکه ای در ایران هم بسیار هستند اما ما در این قسمت هدف داریم آن هایی که نسبت به بقیه پیرو اکثریت دارند و کسان اکثریت در آن ها به عنوان بازاریاب شغل می کنند را شناسایی کنیم.
شبکه بادران گستران
شرکت بادران از سنه 94 با مدیریت بانو شهره موسوی فعالیت خویش را پیش درآمد کرده است. هر کسی که با بازاریابی شبکه ای در ایران آشنایی دارد صد در صد اسم بادران را شنیده است. بادران در مقوله محصولات شوینده، آرایشی و بهداشتی، غذایی، چرم و ساعت تکاپو می کند. تعداد بازاریاب های فعال بادران تا اکنون از مرز 4800 نفر ماضی است. بادران جز نخستین و بهترین شرکت های بازاریابی شبکه ای در ایران است که رقیب اصلی شان کمپانی بیز است.
بازاریابان ایرانیان زمین
شرکت بازاریابان ایرانیان زمین (بیز) هم یکتا از بهترین کمپانی های بازاریابی شبکه ای در ایران محسوب می شود که افراد زیادی برای نخستین بار کار خویش را با این کمپانی در مقوله نتورک مارکتینگ پیش درآمد کرده اند. کمپانی بازاریابان ایرانیان زمین در سنه 94 بدست آقای علی بنایی آغاز به کار کرد. که نزدیک 5 سالی است از فعالیتش می گذرد. کمپانی بیز هم در زمینه محصولات آرایشی و بهداشتی اغلب پرکار است. البته محصولات متنوعی در زمینه مواد غذایی، منسوجات و صنایع دستی نیز ارائه می کند. ولی شروع کارش با محصولات آرایشی و بهداشتی بود.
نکته جالب پروا این است که رتبه السای سایت بیز نسبت به سررسید ابتدا فعالیتش خیلی افت کرده و این پرتو دهنده این است که شمار بازدیدکنندگان و بازاریاب های فعالش نسبت به قبل کمتر شده است.
پنبه ریز
شرکت بازاریابی شبکه ای پنبه ریز هم احد از محبوب ترین کمپانی های نتورک مارکتینگ در ایران است. پنبه ریز فعالیت خود را از سال 88 شروع کرد ولی در سنه 90 توانست پروانه کار و جنبش بازاریابی شبکه ای خود را دریافت کند و به صورت رسمی از این طریق محصولات خود را به فروش برساند. کمپانی پنبه ریز محصولات آرایشی و بهداشتی و سلولوزی را تنها ارائه می کند. کمپانی پنبه ریز با ارائه محدود محصولات بخت چشم وهمچشمی با دو کمپانی بیز و بادران را نخواهد داشت و به همین انگیزه بازاریابان اقلیت ترغیب به آغاز مشارکت شان با پنبه ریز می شوند.
پارس نیوشا نیک
شرکت نیوشا را هم مسلما با دمنوش هایی که ارائه می کند می شناسید. پارس نیوشا نیک با مدیریت آقای عیوضی از سنه 94 تکاپو خودش را نخست کرده است و با دمنوش هایی که به بازار عرضه کرده معروف شده است. نیوشا هم آغاز با کمپین تبلیغاتی اش توسط آقای کیانیان سر و صدای زیادی به پا کرد و همان هنگام استارت پیشه بازاریابی شبکه ای خود را زده است. به دلیل اینکه هم الان دمنوش های نیوشا طرفدارهای زیادی پیدا کرده است بهترین فرصت است لغایت بازاریابی این محصولات را سپریدن دهید.
نیوشا بهترین گزینه برای آغاز پیشه بازاریابی شبکه ای است. به خاطر اینکه تبلیغات انبوه و شناسایی در بسیاری از کمپین ها و برنامه ها باعث شده است لغایت مصرف دمنوش در ملت بالا برود. و همین شروع یک بازاریابی خوب برای یک فرآورده خوب است.
برای ارتباط با آوش تک کلیک کنید.
جمع بندی و کلام پایانی
بسیاری از افراد را دیده ام که کار اصلی خویش را خلاص کرده اند و وارد این سیستم ها شده اند. بدون آنکه از عاقبت کارشان اطلاعی داشته باشند. من با تکاپو این شرکت ها هرگز مخالف نیستم اما باید بدانید که جزء آن یک درصد بودن چه بسا برای هر کسی محال باشد!
تنها کسانی که در نتورک مارکتینگ سود می کنند صاحبان شرکت های مربوطه هستند. در واقع شما ابزاری هستید لغایت آن ها را ثروتمند کنید. البته هرگز قصد توهین یا ذیل سوال بردن این کمپانی ها را ندارم. به عقیده من اگر به راستی می خواهید به کسب درآمد بالا و به راستی به استقلال مالی برسید با نتورک مارکتینگ در این دوره و زمانه امکان پذیر نیست. امیدوارم از این مقاله استفاده کافی را اسیر باشید.
اولین همایش برترین های گردشگری ایران، روز جمعه هجدهم بهمن ماه ۱۳۹۸، در محل سالن دریای نور هتل پارسیان استقلال به همت هلدینگ خاورمیانه برگزار شد که فعالان حوزه گردشگری از جمله مدیران هتلها، ایرلاینها، آژانسهای گردشگری و موسسان سامانههای آنلاین فروش بلیط هواپیما، رزرو تور و هتل، در آن حضور داشتند.
در جریان مراسم، تعدادی از برگزارکنندگان و نیز مهمانان مراسم سخنرانی کردند و به موضوعهای مختلفی در حوزه گردشگری و سفر پرداختند. پس از خوش آمدگویی مهندس عماد گوگانی به عنوان دبیر همایش، دکتر سمانه یوسفی، نخستین مدیرعامل زن هتلهای فرودگاهی «نووتل» و «ایبیس»، بهعنوان نخستین سخنران مراسم به بیان دغدغههای خود در زمینه کاهش حضور گردشگران خارجی در ایران پرداخت.
وی ضمن ابراز تاسف از کاهش پروازهای خارجی در پی حوادث اخیر و بهدنبال آن روند نزولی سفر گردشگران خارجی به ایران بهدلیل شرایط موجود، گفت:
درآمد صنعت گردشگری ایران در ماه گذشته با افت ۵۰ تا ۷۰ درصدی مواجه شده است.
دکتر سمانه یوسفی در ادامه سخنان خود به این نکته نیز اشاره کرد که عراق، آذربایجان، افغانستان، ترکیه و پاکستان، کشورهایی هستند که گردشگران آنها بیشترین آمار بازدید از ایران را به خود اختصاص دادهاند؛ هرچند متاسفانه سطح درآمد بالایی نیز نداشتهاند. این در حالی است که سطح درآمد گردشگری جهانی دو برابر شده است. یوسفی در ادامه به موضوعهای پراهمیتی مانند وبسایت هتلها، تولید محتوای داخلی و خارجی و برندسازی اشاره کرد.
سپس دکتر سعید وفائی، مربی فروش و خودسازی به بیان نکتههایی درخصوص نحوه ارتباط عوامل اجرایی در صنعت گردشگری مانند هتلها با مشتریان پرداخت و بر لزوم بهینهسازی و آموزش فعالان این حوزه جهت ارتقای کیفیت ارتباط با مشتریان و جلب رضایت آنها تاکید کرد.
سومین سخنران اصلی مراسم همایش برترین های گردشگری نیز استاد اکبر غمخوار، عضو هیئت مدیره دفاتر مسافرتی ایران، بودند که ضمن معرفی گوشهای از جاذبه های گردشگری ایران در حوزههای مختلف از جمله بومگردی، گردشگری غذا، سلامت و… بر لزوم معرفی هرچه بیشتر این پتانسیلها، بر فراهم کردن بستر مناسب برای ورود گردشگران خارجی تاکید کرد.
در بخش دوم مراسم نیز بهترتیب بعد از توضیحات و آموزش های مهندس هادی شریفی در زمینه اقدامات رسانه ای و سئو، مهندس عماد گوگانی به یافتههای جدیدی در حوزه دیجیتال مارکتینگ مانند اهمیت سئو در تولید محتوا و شبکههای اجتماعی با رویکرد طراحی کمپین های تبلیغاتی آنلاین پرداختند.
بخش پایانی مراسم نیز به پنل انتقال تجربه موسسان سامانههای آنلاین با حضور آقایان محمدرضا طاهری (مدیر و مؤسس سامانه جااینجاس)، علی کشفی (موسس و مدیر عامل فلایتیو)، حمیدرضا اشجع (مدیرعامل مستر بلیط) و تورج مرادیپور (مدیرعامل کجارو) برگزار شد. حاضران پنل ضمن معرفی حوزه فعالیت خود به حاضران به بیان دغدغهها و چالشهای حوزه فعالیت خود از جمله تبعات قطعی اینترنت در ماههای گذشته و نیز ارائه راهکار پرداختند.
پنل انتقال تجربه گردشگری برای اولین بار بود که در این سطح برنامه ریزی و اجرا گردید. این اقدام که در داخل ایران کم سابقه است تلاش کرد تا با مشارکت برندهای پیشرو فضایی را به جهت انتقال تجربیات فراهم کند.
نخستین همایش برترین های گردشگری در نهایت با ضیافت شام به پایان رسید، از اصلی ترین حامیان این رویداد که در کنار مدیران هلدینگ خاورمیانه (مجید فرح آبادی و امین محبعلی) به هرچه باشکوه تر برگزار شدن رویدداد کمک کردند می توانیم از فرش شهداد نام ببریم که پس از سال ها تولید و ارائه فرش های خاص در خارج ایران برای اولین بار وارد بازار داخلی شد.
قاصدک 24 به عنوان یکی از 3 برند اصلی ارائه بلیط در ایران حامی دیگر این رویداد بود که با تعامل مثبت و تیم جوان و چابک خود در برگزاری این رویداد تخصصی یاری کردند. از حامیان دیگر می توانیم به ماکلاب ، مجموعه اینتن و چای دوراچی نیز اشاره کنیم.
برگزارکنندگان این همایش با هدف تعامل و یکپارچگی فعالان حوزه گردشگری قصد دارند تا این رویداد به صورت سالیانه تکرار نمایند و علاوه بر فضای همایش رویکرد فستیوال را نیز پررنگتر دنبال کنند.