اخبار تکنولوژی 14

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 14

معرفی تکنولوژی

داشتن یک سایت چه هزینه هایی دارد؟

دائما از ما پرسیده می شود که داشتن یک سایت چه مقدار خرج دارد؟ برای شروع تاسیس یک وبسایت چه مقدار میبایست هزینه کنم؟ در این مقاله صفر تا 100 خرج های طراحی و حفاظت سایت را با شما بازبینی خواهیم کرد.


بطور روشن میخواهیم در این مقاله به شما بگوییم که داشتن یک سایت  چه مقدار هزینه برای شما خواهد داشت.


در نظر داشته باشید که همش میتوانید به صورت کاملا مجانی و بدون دربایستن به هزینه طراحی سایت چقدر است حتی یک ریال هم سایت تان را  تاسیس کرده و کسب و کار خویش را آغاز کنید. احتمالا در خویشان شما افردای هستند که میتوانند در این مقوله به شما کمک بکنند.


ما در این نوشتار منظور داریم برای افردای که اخ دارند قدمی بلند تر بردارند و بدانند داشتن یک سایت چیره دست چه هزینه هایی دارد نوشته شده است. احتمالاً بتوان بدون هزینه هم سایت داشت اما کسب نتیجه موثر از آن فرمایش دیگریست. پس با ما باشید تا خرج های طراحی یک سایت چیره دست را بدانید.


اگر در مورد مزایا داشتن سایت مطمئن نیستید حتما این مقاله را بخوانید:


چرا برای خود سایت طراحی کنیم؟


همانطور که گفتیم  برای آنکه کاری را به طور بنیادین آغاز کنید بهتر است مقداری سرمایه محدود برای استارت اولیه کارتان کنار بگذارید.


لیست مواردی که میتواند برای داشتن یک سایت چیره دست خرج بردار باشد بطور کلی شامل موارد زیر است.


دامنه یا آدرس سایت

هاست (محل ذخیره سازی سایت )

هزینه طراحی سایت

هزینه فرآوری درونمایه برای سایت

هزینه سئو سایت

هزینه پشتیبانی سایت

حال به کوتاه در باره هریک از موارد بالا و خرج های آن صحبت خواهیم کرد.


1- هزینه پهنه سایت

دامنه سایت یا همان آدرسی که به سایت شما خاتمه میشود با پسوند مختلفی شناسایی میشود. این گستره ها بصورت سالانه یا پنج ساله اجاره می شود و لغایت تا هنگامی که پرداخت کرایه بها را اتمام دهید سایت متعلق به شماست. در صورتیکه از پرداخت کرایه در زمان مقرر امتناع کنید پهنه مجددا آزاد شده و خریدار جدید میتواند مالک آن شود.


در جدول زیر خرج ثبت دامنه در سنه 1398 ( تابستان ) درج شده است


هزینه ثبت دامنه در ایران

2- هزینه هاست یا سرور سایت

اگر بخواهیم در باره هاست یک روشنگری ساده بدهیم باید بگوییم که هاست قسمتی از یک سرور دائم صریح است که به صورت 24 ساعته به شبکه جهانی اینترنت متصل است و اگر اطلاعات سایتمون رو بر روی هاست پیمان دهیم تارنما ما در سرتاسر جهان در دسترس قرار میگیرد و دوستان و مشتریان ما میتوانند با وارد کردن آدرس سایت (دامنه) در مرورگر (موبایل یا کامپیوتر) در هر لحظه از شبانه روز وارد سایت ما شوند و به تمام محصولات و خدمات عرضه شده توسط مادسترسی داشته باشند . با این توصیف معنی هاست مشخص شد. حال یک هاست خوب، امن ، پرسرعت و قالب اعتماد (اطلاعات ما روی آن گزند نبید چه خرج ای دارد؟


هزینه هاست نیز بصورت ماهیانه و یا سالیانه محاسبه میشود.


قیمت هاست معمولی و هاست حرفه ای در تابستان 1398

این دو سرویس از یگانه از ارائه کننده گان مطرح هاست کشور برگزیدن شده است. همانطور که مشاهده میکنید گاها بها یک هاست میتواند الی بیش از 10 مساوی افزایش پیدا کند. این قیمت در تابستان 1398 ارائه شده است.


با این حساب یک هاست خوب با پروا به کیفیت هاست (تعداد سایتهای موجود بر روی سرور) و عوامل مختلف (نظیر مقدار فضای مورد احتیاج شما) میتواند از ماهیانه 10 هزارتومان لغایت بیش از 100 هزارتومان برای شما هزینه داشته باشد.


3- خرج طراحی سایت

در باره اینکه داشتن یک سایت چه خرج هایی دارد ، باید بگوییم که امروزه طراحی سایت با روش ها و تکنیک های برنامه نویسی مختلفی چهره می گیرد این دوگانگی تکنیک و متد طراحی و البته پیشینه یا چیرگی طراح است که میتواند در تعیین قیمت طراحی سایت کارساز باشد. ما نمی توانیم در باره همگی طراحان و روشهای قیمت گذاری آنها اعلام نظر نماییم ولی میتوانیم لیستی از عواملی که در بها طراحی سایت نقش بنیادی دارند برای شما بیان کنیم.


 به کارگیری cms های آماده مشابه وردپرس و یا طراحی cms اختصاصی و سفارشی

گرافیک و دیزاین تم یا همان قالب سایت

وجود امکانات متفاوت

امنیت طراحی

پشتیبانی سایت

برای طراحی بدلیل فراخ شدن خدمات، بازه قیمتی 100 هزارتومان الی 10 میلیون تومان در بازار طراحان سایت دیده میشود.


4-هزینه فرآوری محتوا برای سایت

همه میدانند فرآوری درونمایه سلطان هست. یک سایت بدون محتوای مناسب و سئو شده نمیتواند در بین رقبا حرفی برای گفتن داشته باشد و از آنها در نزد گوگل سبقت بگیرد. تولید محتوا نیازمند دانشی ست که تجربه در آن نقش حیاتی دارد. هر سایت با توجه به احتیاج خویش لازم است بصورت منظم به فرآوری درونمایه بپردازد. این محتوا جدا از جذابیت میبایست اصول نگارشی و سئوی مناسبی نیز داشته باشد.


قیمت گذاری در فرآوری درونمایه با توجه به تاثیر و توانایی کارشناس فرآوری محتوا متفاوت است.


در زیر دو مثال از لیست سایتهایی که به تولید محتوای اختصاصی میپردازند ارائه میکنیم الی کشمکش بها را در آنها نگریستن نمائید.


تولید محتوای خوب و سئو شده

با کمی دقت میبینید که برای فرآوری محتوای تقریبا  یکسان چه اختلاف قیمتی وجود دارد. 


5- خرج سئو سایت

سئو داخلی سایت با توجه به گونه قالب و زبان برنامه نویسی و در ضمن حجم و گونه درونمایه میتواند هزینه متفاوتی را برای بهینه شدن بطلبد. ضمن اینکه خبره سئو شدنی است برای موارد مختلف موعد متفاوتی صرف کند و این با توجه به تجربه خبره می تواند هزینه متفاوتی راب رای شما به ارمغان بیاورد.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد