اخبار تکنولوژی 14

معرفی تکنولوژی

اخبار تکنولوژی 14

معرفی تکنولوژی

بازاریابی چریکی چیست؟

بازاریابی چریکی چیست؟

بازاریابی چریکیاحتمالا شما هم بارها با کلمه بازاریابی چریکی یا بازاریابی پارتیزانی روبرو شده اید و چه بسا در ذهن شما تداعی کننده ی نوعی بازاریابی آزاردهنده و نامناسب باشد، ولی این روش در دنیای بازرگانی امروز بسیار پرکاربرد بوده و سرشار از خلاقیت و ابتکار می باشد.


برای درک مفاهیم اصلی مشابه معنای بازاریابی چریکی یا همان Guerrilla Marketing بهتر است به بزرگان این عرصه و صاحب نظران بین المللی بازگردیم، از همین رو در این نوشتار دسته هایی از کتابی با عنوان “بازاریابی چریکی” نوشته جی کنراد لوینسون و ترجمه همایون رکنی قاجاریه را بصورت چکیده و با ساده سازی بازگو خواهیم کرد. بر روی جلد این کتاب این چنین تألیف شده است:


 


 


استراتژی های آسان و ارزان برای توسط آوردن سودهای احسن از تجارت های کوچک شما


بازاریابی چیست؟

بازاریابی هنر عوض کردن عقاید ملت یا حفظ عقاید آنهاست اگر که میل به همکاری با شما را داشته باشند. برای موفقیت در بازاریابی و یا حتی بازاریابی چریکی شما باید کاری کنید که مردم گونه محصول مصرفی خود را تغییر دهند و یا نوعی از محصولات و خدمات جدید را بپذیرند که پیشتر وجود نداشته است. چنین چیزی در یک لحظه یا یک ماه و یک سال میسر نمیشود و درست به همین انگیزه است که بازاریابی را یک فرآیند میدانیم نه یک رویداد.

ممکن است پروسه بازاریابی شما از چندیدن رخداد برپایی شده باشد و یک بازاریاب چریکی به نکوداشتن میداند که بازاریابی او پیش درآمد و متوسط دارد اما پایانی برایش نمیتوان متصور شد. دقیقا همین شرایط برای روند سئو و بهینه سازی یک وبسایت قابل تعمیم می باشد و هرگز نمیتوان پروسه سئو را در یک مجموعه و در بازه زمانی کوتاهی چکیده نمود. برای کسب اطلاعات اغلب در مورد مفاهیم و گونه ها بازاریابی میتوانید به مقاله وبسیما در این گویه با عنوان بازاریابی یا مارکتینگ چیست مراجعه نمایید.


بازاریابی چریکی هر تماس کوچکی است که کمپانی شما با هرکسی در دانشمند بیرونی دارد. هر تماس کوچک، یعنی فرصت های بسیار بازاریابی و این به مفهوم 


اصول اولیه بازاریابی چریکی

اشتباهی رایج در مقوله بازاریابی آن است که اندیشه میکنیم این پروسه مربوط به آینده و مشتریان بعدی ما خواهد شد اما در بازاریابی چریکی نیمی از سررسید به مشتریان فعلی برگزیدن داده میشود و جمع آوری اطلاعات در باره آنها سنگ بنای فعالیت های بعدی شما خواهد بود. با فراموش کردن مشتریان ماضی و عدم جمع آوری اطلاعات ریزبین و پسندیده تمامی هزینه و انرژی صرف شده برای کسب آن مشتریان به هدر خواهد رفت.


بازاریابی چریکی در عمل فرصتی پسندیده است لغایت به مشتریان خود کمک کنید که در حال و آینده خویش کامیاب باشند، آنها میخواهند پول اکثریت در بیاورند، وزن مختصر کنند، جنس مخالف را جذب کنند، کمپانی خویش را بسازند، سالم تر باشند یا سیگار را برای دائم ترک کنند. پس شما میتوانید به آنها کمک کنید و مسیر مناسب برای رسیدن به اهدافشان را نشانه دهید.


هرگز این نکته را فراموش نکنید که؛ بازاریابی چریکی در باره شما نیست بلکه در مورد مشتریان شماست.


بازاریابی چریکی راه های جدیدی برای اندازه گیری و قبل بینی شیوه رفتار افراد، تحت تاثیر قرار دادن افراد و تست و تعیین کمیت و کیفیت تعیین میکند. همچنان که روانشناسان در مورد رفتار انسان ها به ما می آموزند بازاریابی را نیز باید در دنیای بازرگانی امروزی بعنوان یک علم شناخت. در تصویر ذیل کسان میتوانند ساعت ها را بر روی دست خود آزمون کنند!


مثال بازاریابی چریکی

نمونه به کارگیری تکنیک های روانشناختی در بازاریابی چریکی


بدون شک بازاریابی نوعی از هنر است، همانطور که نقاشی، نویسندگی، عکاسی، هنرپیشگی و موسیقی را بعنوان هنر میشناسیم، باید گردآور ای از آنها که عموما در بازاریابی  چریکی به کار گرفته میشوند را نیز هنر بنامیم. با این وجود کاری به جنبه علمی و هنری نداریم و منظور پایانی ما بازرگانی و کسب منافع خواهد بود. شاید تمامی این هنرها و علوم توسط یک بازاریاب چریکی و برای کسب سود اغلب ایجاد شده باشند!


هنر در بازاریابی چریکی

نمونه ای از کاربرد هنر در شیوه های تاثیرگذار بازاریابی چریکی با هزینه اندک


بازاریاب چریکی تاجری است که به دنبال منظور های از قبل تعیین شده مانند سود آوری بوده و برای رسیدن به آن از ابزاری غیرمتعارف بهره میبرد. بازاریاب های چریکی خویش را آفرین منابع عظیم مالی و بودجه های سنگین وابسته نمیکنند و در برابر خویش را وابسته به خلاقیت و ابتکار فردی میدانند.


مثال جالب بازاریابی چریکی

فردی صاحب یک مغازه کتاب فروشی کوچک بود که در میان دو کتاب فروشی بزرگ و معتبر پیمان داشت، روزی اثناء مراجعه به محل پیشه خویش متوجه تابلو مغازه سمت راستی با عنوان “فروش عظیم جشن سالگرد، 50 درصد تخفیف” شد. این تابلو حتی از سردر مغازه نیز ارشد بود و زیاد جلب توجه میکرد. روز پس مغازه سمت چپی نیز تابلویی با عنوان “حراج بزرگ، 60 درصد تخفیف” نصب رو کرد و مغازه این شخص در میان ایندو بیش از قبل محقر بنظر میرسید. صاحب این کتاب فروشی حقیر چه کاری میتوانست اتمام دهد؟

از آنجایی که او یک بازاریاب چریکی بود، تابلویی متفاوت برای خود طراحی رو کرد و در سردر مغازه نصب نمود،رو این تابلو تألیف شده بود “در ورودی اصلی”!


مقاله وبسیما با عنوان تبلیغات محیطی با بیلبورد رایگان را نیز میتوان نمونه ای از بازاریابی چریکی با رویکرد بومی و ایرانی دانست، توصیه میکنیم در چهره علاقه این مقاله را نیز مطالعه کرده  و نگرش خویش را ذکر کنید.

بازاریابی چریکی یا پارتیزانی

سخن پایانی در باره بازاریابی چریکی

تفاوت های بسیاری میان بازاریابی چریکی و سنتی میتوان نام برد که در کتاب به 20 باره اصلی آنها اشاره شده است. در صورت پیشباز مخاطبین وبسیما از این نوشتار در پیوستگی به معرفی این 20 تفاوت اصلی میانی بازاریابی سنتی و چریکی خواهیم پرداخت.


اگر شما هم مثال هایی بومی و ایرانی از بازاریابی چریکی و روش های خلاقانه با صرف هزینه کم جهت شناسایی یک محصول یا خدمات میشناسید، از طریق دسته دیدگاه همین مقاله شناسایی کنید تا به بحث و بررسی محیط آن بپردازیم.

وجود آسیب‌پذیری در برخی گوشی‌های اندرویدی

ارشناسان و متخصصان امنیتی گوگل دریافته و اعلام کرده‌اند که آسیب پذیری جدیدی در دستگاههای مبتنی بر سیستم عامل اندروید ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف را درگیر کرده است.

وجود آسیب‌پذیری در برخی گوشی‌های اندرویدی

به گزارش ایسنا، متخصصان امنیتی گوگل با انتشار گزارشی جدید دریافته و اعلام کرده‌اند که باگ و آسیب پذیری جدیدی در دستگاههای اندرویدی نسخه ۸ و بالاتر وجود دارد که بسیاری از گوشی‌های هوشمند برندهای مختلف همچون پیکسل ۱ و ۲، هواوی پی۲۰، سامسونگ گلکسی اس ۷، اس۸ و اس۹ و بسیاری دیگر از دستگاههای اندروید ۸ و بالاتر را تحت تاثیر قرار داده و امنیت سایبری آنها را با مشکل مواجه کرده است.

گفته می‌شود این آسیب پذیری برای نسخه های قبلی اندروید در دسامبر سال ۲۰۱۷ میلادی نیز کشف و گزارش شده بوده است اما حالا به نظر می رسد که بر روی نسخه های جدیدتر این سیستم عامل محبوب و پرطرفدار نیز یافت شده و تاثیر گذاشته است.

بر اساس گزارش وب سایت engadget، این آسیب پذیری توسط کارشناسان و متخصصان امنیتی Project Zero گوگل کشف شده و گروه شناسایی تهدیدات سایبری (Threat Analysis Group) در این غول تکنولوژی نیز در این مورد افزوده است که این آسیب پذیری و حفره امنیتی مذکور توسط گروه اسرائیلی NSO صورت گرفته است که پیشتر سابقه حملات سایبری به حامیان حقوق بشر و فعالان سیاسی را در کارنامه خود داشته و ثبت کرده است.

یکی از کارشناسان اندروید در گوگل در این خصوص اعلام کرده است که آسیب پذیری جدید کشف شده در دستگاههای اندرویدی، به اندازه آسیب پذیری‌های قبلی در نسخه های قدیمی تر اندروید خطرناک نخواهد بود چراکه از کاربران، تنها درخواست نصب اپلیکیشن های آلوده را می کند و آنها نیز تنها در صورتی که اپلیکیشن های موردنظر هکرها و مجرمان سایبری را دانلود و نصب کنند، تحت تاثیر این آسیب پذیری قرار خواهند گرفت.

گوگل همچنین اعلام کرده است که گوشی‌های جدید و پرچمدار پیکسل ۳ و ۳a تحت تاثیر این آسیب پذیری جدید قرار نگرفته ولی گوشی های قبلی، یعنی سری پیکسل ۱ و ۲ با دریافت یک به روزرسانی جدید در ماه جاری میلادی، اکتبر، از هرگونه تهدید امنیتی مصون خواهند ماند.

از دیگر گوشی های برندهای مختلف می‌توان به شیائومی Redmi ۵A، شیائومی Redmi Note ۵، شیائومی A۱، اوپو A۳ و موتو Z۳ اشاره کرد.

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980713080.html

برخی از اختراعات شگفت‌انگیز سال


گروه فناوری الف،    3980714135

اختراعات بشر، با هدف آسان‌تر کردن زندگی و کسب دانش بیشتر صورت می‌گیرد و انسان همواره به ماهیت جاودانه اختراع، اعتقاد دارد و هر ابزار جدید تولید شده را منبعی الهام‌بخش برای ساختن موارد بهتر می‌داند. در حال حاضر هوش مصنوعی، بخش عمده‌ای از اختراعات جدید محسوب می‌شود و تاثیر شگرفی در همه زمینه‌های زندگی داشته است.

برخی از اختراعات شگفت‌انگیز سال

به گزارش ایسنا، براساس گزارش سازمان جهانی مالکیت معنوی (WIPO)، بیش از 243 هزار درخواست اختراع در سال 2018 ثبت شده و این میزان، افزایش 3.9 درصدی نسبت به ثبت اختراع، در سال 2017 داشته است.

در ذیل 6 مورد شگفت انگیز اختراعات جدید فناوری سال 2019 معرفی شده است.

ربات پاکسازی کننده

جاروبرقی در سال 1901 اختراع شد و موجب راحتی در نظافت در کف و برخی سطوح دیگر شد اما تاکنون فکر کردید، دستگاه دیگری مانند جاروبرقی بتوانند سطوح مختلف محل زندگی شما از جمله تختخواب و دیگر لوازم را عاری از باکتری کند.

به دلیل وزن کم آن شما می‌توانید از این ابزار در پاکسازی تختخواب خود در هتل در زمان سفر استفاده کنید. این اختراع طی چند دقیقه تمام باکتری‌ها را از بین می‌برد و بر خلاف سایر جاروبرقی‌ها، زباله‌ها را جذب نمی‌کند، بلکه با چراغ‌های UV با طول موج خاص وسایل را ضدعفونی می‌کند. 18 سنسور هوشمند و سیستم هوش مصنوعی به ربات کمک می کند تا از تخت به پایین پرتاب نشود.

قلاب هوشمند ساعت مچی

هنوز هم برخی از افراد به استفاده از ابزارهای قدیمی خود علاقه دارند و به‌راحتی تسلیم ابزارهای پیشرفته نمی‌شوند به همین دلیل محققان، قلاب هوشمند ساعت با نامSmart Buckle  را طراحی کردند تا این افراد بتوانند ساعت خود را به ساعت ردیاب تناسب اندام تبدیل کنند. این قلاب ساعت سازگار با بندهای مختلف ساعت طراحی شده است. با این ابزار کاربران، امکان تجزیه و تحلیل فعالیت‌های روزانه، اطلاعات خواب و شمارش گام‌ها را از طریق انتقال اطلاعات در سیستم عامل iOS و اندروید را دارند. Smart Buckle با فولاد ضد زنگ ساخته شده و الگوریتم اندازه گیری آن بسیار دقیق است. این قلاب ضد آب‌ و ضد گرد و غبار است تا در مقابل استفاده روزانه مقاوم باشد.

کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان

بسیاری از افراد آرزو مشاهده آسمان را با ابزارهای راحت دارند، به همین دلیل دانشمندان دوربین NANO1  را برای دیدن شگفتی‌های آسمان طراحی کردند. این دوربین به شما امکان ضبط حوادث را می‌دهد تا هر زمان که دوست دارید آنها را مشاهده کنید. این دوربین کوچک‌ترین دوربین نجومی جهان است که امکان فشرده سازی ضبط یک ساعته در سه دقیقه و بسیاری ویژگی‌ دیگر دارد.این دوربین به کاربران اجازه ضبط فیلم از کهکشان راه شیری، ماه، شفق شمالی و دیگر موراد را می‌دهد. این دوربین با بسیاری از لنزهای دوربین از جمله تلسکوپ‌ها سازگار شده تا امکان اشتراک‌گذاری از طریق بلوتوث یا وای فای در رسانه‌های اجتماعی فراهم شود.

ماوس انگشتی

پدهای لپ تاپ سرعت و آزادی حرکتی که ما از آن لذت می‌بریم را کاهش می‌دهد و استفاده از ماوس نیز در مدت زمان طولانی موجب درد در مچ و انگشتان خواهد شد. محققان حلقه Padrone را برای راحتی کاربران طراحی کردند. این ابزار، یک حلقه انگشتی کوچک است که به عنوان ماوس رایانه استفاده  و از طریق بلوتوث به هر دستگاهی متصل می‌شود.در این ابزار، انگشتان دست، به عنوان نشانگر ماوس هستند و بدون نیاز به نصب نرم‌افزار قابلیت استفاده با هر دستگاهی را دارد.

این ماوس در 12 اندازه مختلف موجود است، ضد آب بوده و باتری آن برای مصرف روزانه شارژ می‌شود.

ربات پرنده با نام "پرنده بیونیک" دارای کنترل از راه دور بوده و حرکات یک پرنده واقعی را تقلید می‌کند. حداکثر برد بی سیم آن 320 فوت (100 متر) و حداکثر سرعت آن 11 مایل در ساعت (18 کیلومتر در ساعت) است. این پرنده مصنوعی ضد خش بوده و دارای کلاه ایمنی و بال‌های ساخته شده از پلیمر کریستال مایع ، پلی پروپیلن و فیبر کربن است. همچنین برای محافظت از بدنه دارای ضربه گیر در جلو و عقب است.

کاربران قادر به کنترل پرنده بیونیک حتی در فضاهای بسیار کوچک از طریق کنترل از راه دور هستند. جالب اینجاست که با استفاده از یک پاوربانک مخصوص که فقط 64 گرم وزن دارد می توان این پرنده را از راه دور شارژ کرد. این پرنده برای 8 دقیقه پرواز، به شارژ کامل 12 دقیقه‌ای نیاز دارد.

پرفروش‌ترین و مقرون به صرفه چاپگر سه‌بعدی تمام فلزی جهان

چاپ سه‌بعدی یک فناوری است که در بخش‌های مختلف همه را مجذوب خود کرده‌است. گذشته از استفاده از چاپگرهای سه‌بعدی برای ساختن سازه‌های پیچیده ، از این فناوری برای چاپ ساختمان‌ها، غذاها، اندام‌های انسانی و هر چیزی که می‌توانید به آن فکر کنید، استفاده می‌شود. چاپگر  سه بعدی Paladin یک دستگاه چاپ سه‌بعدی جمع و جور برای کارهای ساده است. یک رابط کنترل بصری و یک دکمه شروع لمسی عملکرد و کاربری آن را راحت‌تر کرده است.

این چاپگر با ویژگی‌های پیشرفته همچون تراز خودکار، تصفیه هوا و پمپ رزین خودکار طراحی شده است. از دیگر ویژگی های آن ال سی دی صنعتی 1080p است و سرعت چاپ  آن نیز60 میلی متر در ساعت است.

محققان ربات پاکسازی کننده‌ای با نامCleanseBot  طراحی کردند که قابلیت ازبین بردن تمام عوامل بیماری‌زا، از جمله باکتری‌هایی مانند اشرشیاکلی (E.coli) را در تختخواب شما دارد. این ربات با چهار چراغ ماوراء بنفش و 18 حالت هوشمند با هوش مصنوعی طراحی شده  و وزن این ربات قابل حمل، کمتر از نیم پوند است

منبع:

https://www.alef.ir/news/3980714135.html

افشای بیش از ۱.۱۹ میلیارد تصویر پزشکی در اینترنت

هر روز در سراسر دنیا میلیون ها تصویر پزشکی در اینترنت بارگذاری می شود که شامل اطلاعات محرمانه بیماران است اما بررسی ها نشان داده حدود ۱.۱۹ میلیارد مورد از این تصاویر بدون هیچ حفاظ امنیتی در اینترنت به حال خود رها شده اند.

دلیل دسترسی عمومی به این حجم سرسام آور از تصاویر استفاده صدها بیمارستان، کلینیک و مرکز تصویربرداری از سیستم های با حداقل امنیت است. تصاویر افشا شده شامل اسکن های CT، فراصوتی و اشعه ایکس می شود و تقریبا نیمی از آنها مربوط به بیماران آمریکایی یا بستری شده در این کشور است. محققان امنیتی هفته ها زمان را صرف هشدار دادن به مراکز مورد بحث کرده اند اما ظاهرا این موسسات توجه چندانی به هشدارها نکرده اند.

DICOM یکی از رایج ترین فرمت های فایل در بین موسسات پزشکی است که امکان ذخیره چندین عکس در یک فایل و به اشتراک گذاری آن با موسسات دیگر را می دهد. باز کردن این فایل به ابزار خاصی نیاز ندارد و با اپ های رایگان هم می توان آنها را مشاهده کرد.

تصویر پزشکی

تصاویر DICOM معمولا در سیستم بایگانی و تبادل PACS ذخیره می شود اما مشکل اینجاست که برخی مراکز پزشکی حتی زحمت تعیین پسورد برای سرور PACS را به خود نداده و آنها را مستقیما به اینترنت وصل کرده اند.

این سرورهای حفاظت نشده نه تنها تصویر پزشکی بیماران بلکه اطلاعات محرمانه آنها از جمله نام، تاریخ تولد، نوع بیماری و غیره را هم در اینترنت افشا می کنند. در برخی مراکز حتی شماره تامین اجتماعی بیماران به عنوان شناسه آنها در این اسناد قید شده است.

منبع:

پنهان سازی بدافزار ارزکاوی در فایل‌های صوتی ویندوز

در حالی که هنوز ۲۴ ساعت از پایان پشتیبانی مایکروسافت از ویندوز ۷ سپری نشده محققان از کشف آسیب پذیری خطرناکی خبر داده اند که با هدف استخراج رمزارز صورت می گیرد.

Ophir Harpaz و Daniel Goldberg دو محقق امنیتی موسسه Guardicore Labs از حمله هکرها به کاربران ویندوز ۷ با استفاده از فایل های صوتی خبر داده اند. مهاجمان در این حمله بدافزار را در قالب فایل صوتی پنهان کرده و شبکه های سازمانی را با استفاده از اکسپلویت EternalBlue هدف قرار می دهند. EternalBlue یکی از ابزارهای هک به سرقت رفته از آژانس امنیت ملی آمریکا است که در حملات مرگبار واناکرای هم بکار برده می شد.

Guardicore زمانی به آلوده شدن دستگاه ها مشکوک شد که از گزارش های بسیاری مبنی بر نمایش صفحه مرگ در کامپیوترهای متصل به شبکه های خاص به دستشان می رسید. بررسی ها نشان داد حدود نیمی از ۸۰۰ اندپویت به داده هایی مشکوک در کلید رجیستری دسترسی داشته اند. مهندسان با مهندسی معکوس بسته داده بدافزار به یک ماژول استخراج رمزارز مونرو رسیدند که خود را در فایل های WAV پنهان می کرد.

استخراج رمزارز مونرو

به گفته Daniel Goldberg ریسک استفاده سازمان ها از ویندوز ۷ پس از پایان پشتیبانی آن توسط مایکروسافت بسیار بالاست و ممکن است در معرض حملاتی از این دست قرار داشته باشند. از نظر Goldberg حملات مبتنی بر WAV آنقدر خطر بالایی دارد که می توان آنرا به فرو رفتن چاقو در کره تشبیه کرد.

علاوه بر این در هفته های آتی آسیب پذیری های دیگری هم در این سیستم عامل پیدا خواهد شد که از سوی مایکروسافت رفع نمی شوند. Goldberg به شرکت ها توصیه می کند اگر قصد به روزرسانی سیستمی را ندارند آنرا از اینترنت و دیگر اجزای شبکه ایزوله کنند. مایکروسافت قبلا به کاربران توصیه کرده بود برای در امان ماندن از حملات سایبری به استفاده از ویندوز ۱۰ روی بیاورند.

منبع: