روش های بازاریابی در دنیای امروز به مفهومی زیاد مفصل تبدیل شده است. استفاده از گونه ها گوناگون روشهای بازاریابی میتواند برند شما را بسیار قویتر سازد و نرخ تبدیل بسیار بیشتری ایجاد کند.
آیا این به این معنی است که باید از گونه ها طریق های بازاریابی به صورت همهنگام کاربرد کرد؟ جواب خیر است.
استفاده از تمام طریق های بازاریابی مایه هدر رفتن وقت و منابع زیادی میشود و توان برند را تفریق میدهد.
با این حال، هنگامی که با تمام گزینههای بازاریابی آشنا باشید، میتوانید بهترین استراتژی بازاریابی که برای کسب و کار شما مناسبتر است را برگزیدن کنید.
اما راهبرد که متعلق به گفتگو کردیم به چه معنا است: راهبرد بازاریابی یک سری اقداماتی است که برای درگیر کردن مشتریان اتمام میشود و در نهایت آنها را به خرید هدایت میکند. هریک از استراتژیهای بازاریابی برای رسیدن به اهداف متفاوتی طراحی شدهاند، به همین علت است که قبل از شروع، هدف خود را از بازاریابی مشخص کنید.
انواع-روش-های-بازاریابی---بازاریابی-b2c
۱. بازاریابی B2C
بازاریابی B2C به راهبرد بازاریابی اشاره دارد که برای کسب و کاری طراحی شده است که محصولات یا خدمات خود را به طور مستقیم به مصرف کنندگان عرضه میکند. این مدل بازاریابی میتواند به چهره آنلاین یا در فروشگاههای فیزیکی و یا هر دو شغل کند.
نوع مشتریان باید شناخته شود، در کجا زندگی میکنند، چقدر درآمد دارند، ترجیح به خرید از شبکههای اجتماعی دارند یا بازایابی ایمیلی. امروزه اشکال فروشیهای آنلاین همانند آمازون و دیجیکالا بخش مهمی از بازار مصرفکننده را در پسندیدن دارند.
۲. بازاریابی B2B (صنعتی)
برخلاف بازاریابی B2C، بازاریابی B2B زمانی رخداد میافتد که یک سازمان محصولات یا خدمات خویش را به یک کسب و کار یا سازمان دیگری ارائه میکند. بازاریابی B2B نیازمند یک رویکرد متفاوت است زیرا تعداد و گونه مشتریان و میزان خرید کاملا متفاوت است.
در عین حال به انگیزه اینکه محصولات در نهایت به دست مصرف کننده پایانی میرسد باید نیازهای او نیز درنظر گرفته شود. بازاریابی B2B به علت اینکه با گروه یا سازمان تصمیمگیرنده در بستگی است، روند مشکل و طولانیتری دارد.
۳. بازاریابی مستقیم
هدف بازاریابی مستقیم وابستگی بیواسطه با مشتریان نهفته و فعلی است. بازاریابی سر راست یک راهبرد مفید است، ولی تنها برای بعضی از نیچ مارکتینگها استعمال دارد.
مسلم است که بسیاری از کسان دیگر برادر ندارد که به طور مدام منظور تبلیغات قرار بگیرند و پیامهای تبلیغاتی اخذ کنند. از مهمترین روشهایی که سبب رشد کسب و کار اینرتنتی میشود بازاریابی سر راست است. از نمونههای بازاریابی مستقیم، ایمیلهای دریافتی از سایتهایی است که در آنها ثبت نام کردهاید. ارسال بستههای پستی و کاتالوگ محصولات به مشتریانی که آدرس آنها را دارید مثال دیگر بازاریابی سر راست است.
بازاریابی مستقیم این امکان را میدهد که پیامهای ارسالی در هر شکلی شخصیسازی شوند. همچنین با پروا به بازخوردهای گرفته شده بهترین روش برقراری ارتباط کاربرد شود.
۴. بازاریابی حسی (تجربی)
اهمیت بازاریابی حسی به این انگیزه است که حواس انسان بر تصمیم گیری خرید کارایی میگذارد. بازاریابی حسی تاثیر محرکهایی که بر انتخاب تاثیر میگذارند را بررسی می کند.
از شیوه حواس بینایی، چشایی، لامسه، شنوایی و بویایی میتوان بسیاری از احساسها همانند لذت و اعتماد را در مشتری برپایی کرد. تبلیغات سنتی که تنها از راه حواس بینایی و شنوایی وابستگی استوار میکنند تاثیرگذاری گذشته را ندارند. به همین علت به کارگیری راهکارهای نوین بازاریابی همانند بازاریابی حسی به وسط آمده است. منظور بازاریابی حسی ایجاد ستیز حسی و برقراری بستگی بلندمدت با مشتری است.
بازاریابی حسی به این سوال پذیرش میدهد: چه تجربهای برای مشتری برپایی میکنید و چگونه او را ترغیب به آزمودن میکنید. مدیریت تجربه مشتری وظیفه اصلی بازاریابی حسی است.
بازاریابی دهان به دهان
۵. بازاریابی دهان به دهان
مردم تجربیات خود از خرید محصولات را با سایرین به اشتراک میگذارند. این طریق از موثرترین روش های بازاریابی است زیرا دیگران به آنچه توسط اطرافیانشان گفته میشود بیشتر از تبلیغات اطمینان دارند.
یک کسب و کار میتواند با ارائه تجربه خوب، مشتری را داوطلبانه به یک تبلیغ کننده فرآورده و خدمات خود تبدیل کند. کیفیت در این مدل ملاک است الی فرآورده خود، تبلیغ کننده خویش باشد.
تبلیغات دهان به دهان بیش از هر سررسید دیگری آسانتر شده است زیرا سایر به افرادی که با یکدیگر گفتگوی رو در رو داشته باشند نیازی نیست. پیشنهاد محصولات و خدمات موردعلاقه در شبکه های اجتماعی یا در یک پست تارنگار نوعی تبلیغات دهان به دهان به حساب میآیند.
۶. بازاریابی ویروسی
بازاریابی ویروسی به معنای اشاعه پیامی مشخص الی بالاترین حتماً ممکن است. برای کامیابی این شیوه باید دلیل احسان به افراد داد الی تشویق شوند تبلیغ یا محتوای باره نظر را به سایرین ارسال کنند.
بازاریابی ویروسی قطعا یک مزیت در عصر بازاریابی اینترنتی است. ابزارهای بازاریابی ویروسی مشابه شبکههای اجتماعی، موتورهای جستجو، ایمیل، خبرنامه و کتابهای الکترونیکی بسیار وسیع هستند.
بازاریابی ویروسی میتواند هزینههای تبلیغات را الی چندین برابر تفریق دهد. ارائه هدیه یا محصولی رایگان و ارزشمند همان چیزی است که کامیابی بازاریابی ویروسی را تضمین میکند و پس متعلق به میتوانید پیشه را به مشتریان خود بسپارید.
۷. بازاریابی محتوا
محتوا میتواند به هر شکلی از مقاله، عکس، اینفوگرافی، صوت و ویدیو باشد، ولی اطمینان حاصل کنید که به مخاطبان شما مربوط میشود و آنها را جذب می کند.
استراتژی بازاریابی محتوا هر گونه محتوایی است که به چهره آنلاین در وبلاگ، صفحات فرود یا رسانه اجتماعی منتشر شود.
بازاریابی درونمایه روشی زیاد موثر است زیرا ترافیک شرکت آوش تک ارگانیک را از موتورهای جستجو به سمت شما هدایت میکند و بازدیدکنندگان را به مشتریان وفادار تبدیل میکند. برپایی سالنامه درونمایه برای برنامهریزی بهتر و جذب ایده های جدید در اینجا کاربرد دارد.
۸. بازاریابی شبکه های اجتماعی
برخی از کارشناسان رسانههای اجتماعی را “وبلاگ جدید” میدانند. کسان محتوای نکوداشتن را به رسانههای اجتماعی ارسال کرده و ترافیک را برای محصولات و صفحات فرود خویش جذب میکنند.
فعالیت در شبکه های اجتماعی روش نکویی برای اخطار از برند و بستگی با مخاطبان هست. اگر وبسایت دارید تمرکز اصلی بر وبسایت باشد و شبکههای اجتماعی را موازی با سایت قبل ببرید.
هکرهایی که مورد حمایت برخی دولتها هستند با سواستفاده از عدم نصب وصله CVE-۲۰۲۰-۰۶۸۸ بر روی نرم افزار مایکروسافت اکسچنج تلاش کردهاند دادههایی را از روی صدها هزار سرور آسیب پذیر در سراسر جهان سرقت کنند.
مایکروسافت بارها از کاربران خواست تا این وصله را برای ایمن سازی سرورهای خود بارگذاری و نصب کنند. اما این موضوع مورد بی توجهی قرار گرفته است. وصله یادشده در ۱۱ فوریه گذشته عرضه شده بود.
بررسیهای مؤسسه امنیتی رپید ۷ نشان میدهد که حملات یادشده از چند هفته قبل آغاز شده است. این شرکت اسامی دولتهایی را که در حملات مذکور دست داشتهاند، افشا نکرده است. رپید ۷ هشدار داده که وصله مایکروسافت تنها بر روی ۱۵ درصد از سرورهای اکسچینج آسیب پذیر نصب شده است.
سازندگان پینترست اخیرا ویژگی های جدیدی را به اپلیکیشن خود اضافه کرده اند که موجب تسهیل فرایند خرید می شود. حال گزینه تازه ای به نام shop tab به قسمت search اضافه شده که کاربر می تواند با وارد کردن نوع کالای مورد نظر خود، تمامی محصولات موجود در خرده فروشی های مختلف را بیابد. امکان فیلتر کردن برند و قیمت کالاها نیز برای این قسمت در نظر گرفته شده است.
هنگامی که کاربر به بوردهای مد و طراحی داخلی مراجع می کند با گزینه shop tab و مجموعه ای از محصولات مرتبط با بورد خود مواجه می شود. به عنوان مثال اگر به دنبال یک دکوراسیون مناسب برای آشپزخانه خود می گردید، این گزینه به شما کمک می کند تا کلیه کالاهای موجود برای فروش را سریع تر پیدا کنید. علاوه بر این شما اکنون می توانید گزینه های جایگزین برای محصولات مورد علاقه خود را نیز پیدا کنید. برای این کار کافی است تا گزینه shop similar را انتخاب کنید. بدین ترتیب کلیه موارد مرتبط برای فروش برای شما نشان داده می شود.
به نظر می رسد که تغییرات به وجود آمده در اپلیکیشن پینترست کار را برای کاربران ساده تر کرده است. چراکه بسیاری از افراد تمایل دارند تا تغییراتی را در منزل خود ایجاد کنند اما به سبب شیوع ویروس COVID-19 اکنون در قرنطینه خانگی به سر می برند. طبق اظهارات Pinterest تعداد جستجوها برای عباراتی همچون کمک به مشاغل کوچک، هدایای مناسب برای کارمندان و ایده برای ساخت بسته های مراقبتی، طی دو هفته اخیر به طور چشمگیری افزایش یافته است. بنابراین تغییرات ایجاد شده در اپلیکیشن، می تواند کار را را برای این دست از افراد خیر و نیکوکار نیز ساده تر کند.
منبع:
https://click.ir/1399/01/20/pinterest-makes-it-easier-to-buy-what-you-see/