به جرات میتوان گفت که از سررسید به هستی آمدن تکنولوژی طراحی تارنما ,بیشترین گونه ها وب سایتی که ایجاد شده است تارنما های فروشگاهی میباشد. امروزه در جهان وب سایت هایی مانند Amazon و Ebay میتواند معروف ترین آنها باشند. امروز در ایران بسیاری از افراد حتی قبل از رفتن به مغازه حتما سری به احد از سایت های فروشگاهی آنلاین زده و یک تخمین بها کرده لغایت با فکری بازتر بتوانند خرید خویش را انجام دهند.
بنابراین کمپانی اطلس وب با داشتن تجربه ای فراوان در طراحی, موشکافی و حتی حفاظت و بروز رسانی این بخش از وب سایت ها انگیزه ها اصلی داشتن یک تارنما فروشگاهی را به عوامل ذیل دسته بندی مینماید که عبارتند از:
1. بهترین قیمت
بسیاری از فروشگاه های آنلاین بها کالا های خویش را زیاد کمتر و ارزانتر از فروشگاه های کوچک و مغازه ها میدهند. این فرمایش میتواند چندین انگیزه داشته باشد. یگانه از این دلیل ها این است که کاربران از اینترنت برای پیدا نمودن کالاهای ارزانتر کاربرد میکنند و بسیاری از صاحبان چنین فروشگاه های آنلاینی این مطلب را به نکوداشتن میدانند.
دلیل سایر آن این است که افراد آنلاین, بسیاری از فروشگاه های آنلاینی را میتوانند در مدت موعد کمی گشت و گذار نمایند لغایت بهترین قیمت را پیدا نمایند که این باره میتواند در وقت آنها صرفه جویی نماید. از سوی سایر خرید و فروش به صورت آنلاین دربرگیرنده مسائل مالیاتی نمیشود و این میتواند مزید بر دلیل گردد.
2. تنوع محصولات
بسیاری از فروشگاه های حقیقی در ارائه متنوع محصولات دشوار دارند. فروشگاه های آنلاین به شما دستور میدهند که بسیاری از محصولات را در وب سایت پیدا نمایید که در فروشگاه های حقیقی هستی ندارند. یکتا از مهمترین عوامل آن کمبود فضای حقیق در یک تارنما فروشگاه حقیقی میباشددر صورتیکه در یک وب سایت فروشگاه آنلاین چنین محدودیتی وجود ندارد و در یک فضای مجازی میتوانید دنیایی از اطلاعات و محصولات را در گزین کردن مشتری سایت قرار داد.
البته یکتا از نکاتی که در ابتدای طراحی یک سایت فروشگاهی باید مد نظر پیمان دهید همین دسته بندی اطلاعات و منوها و خویش اطلاعات محصولات در سایت فروشگاه میباشد. این نوع وب سایت ها با پروا به حجم بسیار بسیار اطلاعات که هستی دارد, باید ساختار قابل فهمی برای بازدید کنندگان و در نهایت مشتریان تارنما شما داشته باشد. هر چقدر این دسته پیچیده تر به نظر بیاید کاربران به راحتی تارنما شما را رها نموده و وب سایت فروشگاهی سایر را برای انتخاب کالا و خرید آن در نظر خواهد گرفت.
معمولا آیتم هایی که تشکیل دهنده یک وب سایت فروشگاه میباشد, باید در کاملترین حالت خویش باشد. یعنی از صفحه تماس با ما و سازوکار جستجو که در پیوسته همین مقاله بیشتر راجع به آن صحبت خواهیم نمود الی ترکیب بندی رنگ ها و سایز ها و جنس ها و ..... در سایت و در طراحی و پیاده سازی و توسعه آن دلخواه قرار دیتا شود.
در مقوله طراحی سازوکار جستجو باید حساسیت زیاد زیادی وجود داشته باشد. چراکه میدانیم تمامی گونه ها حائز یک خصوصیت مقاوم نمیباشند و باید تمامی این ویژگی های ساختن دهنده کالا در آیتم های جستجویی دلخواه قرار دیتا شود.
طراحی سایت فروشگاهی اینترنتی |
این آیتم ها میتواند از قیمت و سایز و رنگ و جنس و سنه ساخت و کشور سازنده و بسیاری از آیتم های بسیار ریز هم باشد. به عنوان نمونه زمانی که شما در یک سایت فروشگاهی به پیگیری تبلت یا لپ تاپ هستید, شما میتوانید با جستجوی مدل ASUS 540N شغل خویش را در سایت نخست نمایید اما همین محصولی که شما دوست دارید آن را از تارنما خریداری نمایید, ویژگی هایی همانند RAM و CPU و HDD و VGA و بسیاری سایر از قابلیت ها را دارا میباشد که میتوانید در مکانیزم جستجو به آنها اشاره نمایید لغایت در مدت سررسید زیاد کمتری کالای خود را پیدا نموده و خریداری نمایید.